Temat : Zawody w moim najbliższym otoczeniu.     SP 7-8 Zawody wokół nas              

Karta pracy doradztwo zawodowe

 

Wiem, czego nie chcę, nie wiem, czego chcę                SP 7-8 Marzenia do spełnienia

– definiuję cele i uczę się samodyscypliny.

Cel ogólny: diagnozowanie swoich celów

Cele szczegółowe:

określenie własnych celów i możliwych sposobów ich realizacji w ujęciu krótko- i długoterminowym,

tworzenie mapy marzeń.

 

Praca indywidualna

 

Poznamy dzisiaj narzędzie, która nazywa się „Mapą marzeń”. Taka mapa na początku pozwoli nam uświadomić sobie, jakie mamy marzenia czy cele, a później pomoże wybrać nam odpowiednie narzędzie, aby te cele zrealizować. Mapa składa się z dziewięciu pól:

„pieniądze/bogactwo”,

„sława”,

„miłość”,

„zdrowie”

„rodzice/autorytety”,

„ja”,

 „hobby/pasje”,

„nauka/wiedza”,

 „praca/kariera” − w naszym przypadku będzie to „edukacja” oraz „przyjaciele”.

Uzupełnienie mapy pozwoli nam poznać, nasze priorytety. W każdym

polu umieszczamy kilka celów, możemy je wypisać, narysować, wykleić, zakodować w sposób czytelny tylko dla nas.

W jednym polu uzupełnijcie swoje plany związane z bogactwem i pieniędzmi,

w drugim ze sławą i pozycją społeczną,

w następnym  z miłością,

kolejny z rodziną, bliskimi, ze zdrowiem,

związane z tobą, z pasjami, w niebieskim z nauką i wiedzą, w kolejnych

z pracą i karierą, z przyjaciółmi i podróżami. Uzupełnicie mapę celami czy marzeniami oraz sposobami ich realizacji zarówno takimi, które chcecie zrealizować w najbliższym czasie – w ciągu roku, jak również tymi, które sięgają odrobinę dalej. Zastanówcie się, czy jesteście je w stanie osiągnąć, czasem lepiej zrezygnować lub odłożyć takie plany na przyszłość. Taką mapę możemy powiesić nad biurkiem, żeby

przez cały czas weryfikować nasze plany i motywować się do dalszych działań.

 

*wskazówek jak wykonać Mapę Marzeń, Siatkę Celów czy Kolaż Życzeń  można znaleźć w Internecie.


Doradztwo zawodowe 16.kwietnia 2020 r.

Proszę udzielić odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, które mogą być pomocne w ocenie własnych zainteresowań:

  1. W jaki sposób spędzasz wolny czas? 
  2. Jaki rodzaj książek lub czasopism najchętniej czytasz? 
  3. Jakie filmy/ programy telewizyjne oglądasz? 
  4. Czy uczęszczasz na dodatkowe zajęcia? Jeśli tak, to jakie to zajęcia i dlaczego?
  5.  Co Cię pasjonuje?
  6. Czy znasz zawód, w którym mógłbyś realizować swoją pasję, zainteresowania?

*Odpowiedzi należy umieścić w do wglądu w teczce „DORADZTWO ZAWODOWE”

 

Doradztwo zawodowe

Temat: Moje umiejętności

1.Zadaniem jest przygotowanie plakatu pt. Nasze umiejętności.

Praca ma mieć formę kolażu. Uczniowie przyklejają odpowiednie zdjęcia, wycinki z gazet itp. przedstawiające ich umiejętności. Na plakacie powinno znaleźć się jak najwięcej ilustracji, przedstawiających czynność, a jak najmniej słów.

Uczniowie spośród wszystkich wybierają jedną, najważniejszą dla siebie, którą chcieliby zdobyć jako pierwszą i piszą co to jest i odpowiadają na pytania:

*Jaka jest droga do zdobycia tej umiejętności?

*Kiedy i gdzie możesz nabyć tę umiejętność ?

*Kto może Ci pomóc w jej zdobyciu?

*Kto w klasie posiada taką umiejętność?

*W jakich zawodach mogą się przydać takie umiejętności?

 

Plakat oraz udzielone odpowiedzi umieścić w teczce Doradztwa zawodowego.(do wglądu), a także

pracę w formie pisemnej oraz zdjęcia plakatu proszę przesłać do dnia 6 kwietnia 2020r. na email

angela_gorska@o2.pl