Wychowanie fizyczne kl. 5-8

Wychowanie fizyczne w domu cz.4

Indywidualna praca nad rozwojem swojej sprawności fizycznej.

Wasze zadanie:
W poniedziałki, środy i piątki o godz. 16.00 – RMF4RT Gladiators – społeczność zrzeszająca ludzi z pasją sportową zaprasza do wspólnych ćwiczeń w ramach Domowych lekcji WF dla dzieci.
Lekcje trwają około 30 minut i można do nich dołączyć na Facebooku lub kanale You Tube.
Można również zobaczyć lekcje, które już się odbyły – rozpoczęły się już tydzień temu- wpisujemy na kanale You Tube Domowa lekcja WF dla dzieci.
Zachęcam i namawiam do wzięcia w nich udziału! Różni prowadzący, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Zadanie: wybrać i opisać zajęcia /data, prowadzący/, które najbardziej Wam odpowiadały. Napisać, które ćwiczenia sprawiały Wam trudność, a może wszystkie okazały się łatwe. Odpowiedzi proszę wysyłać na mojego e-maila / znajduje się na stronie szkoły/.           Pozdrawiam

 

Wychowanie fizyczne cz.3
Długotrwała praca umysłowa i towarzysząca jej mała aktywność ruchowa powodują zmęczenie i znużenie, w wyniku którego obniża się sprawność umysłowa oraz powstają warunki do zarysowania się wad postawy ciała. Wykonanie kilku prostych ćwiczeń między zajęciami rozładowuje stan napięcia emocjonalnego, daje wypoczynek narządom zmysłu, podnosi nasze zdrowie i sprawność fizyczną.
Tok ćwiczeń powinien składać się z pięciu pozycji uszeregowanych według następującego schematu:
a/ ćwiczenia szyi
b/ ćwiczenia ramion
c/ ćwiczenia tułowia w różnych płaszczyznach
d/ ćwiczenia nóg
e/ ćwiczenia oddechowe

Zestaw 1
1. Wstańcie z krzesła- poprawcie postawę

usiądźcie – powtórzyć 2x

  1. Potakiwanie i skręty głowy tak – nie – 4 x
    3. Postawa, ręce RR w bok –wymachy do przodu i do tyłu /ruch szybki i wolny/- 4x
    4. Przysiady – 4x
    5. Stanie na jednej nodze – 4x

Zestaw 2
1. Skłony – 4x
2. Spójrzcie na czubek głowy, na podbródek, na prawe- na lewe ucho- 2x
3. Połóżcie zeszyt na głowie, RR na biodra, usiądźcie i powstańcie- 4x
4. Wyrzucamy przedmiot w górę i chwytamy – 4x
5. Maszerujemy w miejscu – 1 min.

 

Zestaw 3
1. W siadzie – RR do tyłu -4x
2. Zrywamy owoce- unosimy ręce jak najwyżej – 8x
3. Wstań, przekładaj przedmiot za plecami do drugiej ręki /jedna ręka z góry podaje, druga z dołu sięga/ – 4x
4. Bieg w miejscu wolny i szybki – 1 min
5. Zwróćcie się do okien, wciągnijcie powietrze nosem i wypuście ustami- 4x.

Zestaw 4
1. W siadzie – garbienie się i prostowanie -4x
2. Spójrzcie w prawo, w lewo, w tył.
3. Spleć ręce przed sobą, przełożyć nogi przez splecione ręce, wróć z powrotem- 4x
4. Koci grzbiet. Z przysiadu podpartego wyprost nóg w stawach kolanowych nie odrywając dłoni od podłoża.
5. Pajacyki – 4x

 


Tematyka zajęć: Szachy.
Siedem powodów, które potwierdzają, ze gra w szachy jest genialna:
1. Poprawia zdolności intelektualne.
2. Zwiększa IQ.
3. Poprawia umiejętności arytmetyczne.
4. Wyostrza zdolności językowe.
5. Kształci umiejętność krytycznego myślenia.
6. Wspomaga rozwój inteligencji emocjonalnej i umiejętności psychospołecznych.
7. Ma walory terapeutyczne.

Odsyłam do linków, które pomogą Wam nauczyć się tej gry.

https://youtu.be/9t6IAPWkRdM podstawy
https://youtu.be/n74uFfDBeyA
https://youtu.be/-n0y4WdE4l0
https://youtu.be/8LT50MXILCE debiuty początek

 

Wychowanie fizyczne w domu
Każdy z Was wie, jak ważny jest ruch w naszym życiu. Wiem, że na pewno brakuje Wam gier zespołowych, ale na razie musicie pracować indywidualnie i tak dbać o Waszą kondycję. Proponuję zestawy ćwiczeń, które możecie wykorzystać. Spróbujcie warto!

https://wordwall.net/pl/resource/893767 ćwiczenia dla każdego

https://youtu.be/NOp-2KeuqN8 poranna gimnastyka

https://youtu.be/wFgZRt1Kyf8 fitness dla dziewcząt