Wychowanie fizyczne cz. 9
Tematyka zajęć: Piłka siatkowa.

Miesiąc czerwiec upływa nam przy nauce piłki siatkowej. Jest to specyficzna gra zespołowego współdziałania, w której nie istnieją akcje indywidualne. Każde kolejne zagranie jest zależne od poprzedzającego.

Podstawowe zasady:
– w grze występuje ograniczenie liczby odbić piłki przez każdą z drużyn do trzech,
ważną właściwością tej gry jest jej bezkontaktowość, co oznacza, że żadna z walczących stron nie napotyka na bezpośredni kontakt z przeciwnikiem,
– siatkówka jest typową grą błędów, toczy się do 25 pkt w jednym secie, przy czym różnica
w punktach między drużynami musi wynosić nie mniej niż 2 pkt, to sprawia, że mecz może trwać od pół godziny do nawet dwóch,
– charakterystyczną cechą siatkówki jest zmiana pozycji wszystkich zawodników o jedno miejsce w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara /przejście/ po zdobyciu prawa do zagrywki. Zmusza to każdego zawodnika do gry na wielu pozycjach, tak więc każdy grający powinien być wszechstronny.

Otwórz linki:

https://youtu.be/BgYzpTOSKHM  lekcje siatkówki w wydaniu praktycznym, czyli filmy instruktażowe- FundacjaWlazłego

https://youtu.be/ynHHzDQJ9VY  lekcje siatkówki w domu

Wychowanie fizyczne cz. 7

 Kilka słów o samym teście Coopera

Test Coopera to jedna z prób wysiłkowych, która jest pomocna w badaniu sprawności fizycznej.
Próba ta została opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennethah.Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku . Kenneth Cooper opracował obszerny zestaw ćwiczeń obejmujących bieg, pływanie, chód oraz kolarstwo. Jednak to właśnie próba biegowa cieszy się największą popularnością. Co roku w Polsce odbywa się kilkanaście oficjalnych testów Coopera.
 Test jest stosunkowo prosty. Polega na12 minutowym nieprzerwanym biegu w znanym nam terenie. Dwunastominutowa próba biegowa powinna odbywać się na miękkiej nawierzchni lub też na tartanie na stadionie lekkoatletycznym. Odległości powinny być dokładnie zaznaczone co 50 lub100 m. Przemieszczać się należy w dowolny sposób- biegnąć, idąc byle pieszo, niemożna się zatrzymać- starając się w tym czasie pokonać jak najdłuższą odległość.

https://www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4

Waszym zadaniem na najbliższy czas jest wykonanie próby wysiłkowej – Test Coopera.
Należy wyznaczyć sobie i wymierzyć trasę biegu w dowolnym miejscu /możecie obiec swoje podwórko, pójść do lasu, na polną ścieżkę czy do parku/. Następnie pokonać ją w odpowiednim czasie:
uczniowie kl. 5-6 przemierzcie trasę w ciągu 7 minut,
uczniowie kl. 7-8 w ciągu 12 minut.
Zanim przystąpicie do właściwej próby biegowej potrenujcie wcześniej. Pamiętajcie możecie pokonać wyznaczony dystans w różny sposób: można biec, iść, ale się nie zatrzymywać!
Wyniki proszę przesłać na mojego e-maila.
Powodzenia!

 

Karta pracy – wskaźnik Ruffiera

https://www.youtube.com/watch?v=UXYrQUVm9lk

 Imię i nazwisko ucznia ……………………………………………….. klasa …………………

Próba Ruffiera

Tab. 1 Dokonanie pomiaru wartości tętna

Pomiar tętna przez 15 sekund
wartość x

Wartość tętna przeliczona na minutę
t = wartość x·4=

Wartość tętna przed badaniem
y0=

t0= y0·4=

Wartość tętna bezpośrednio po wysiłku
y1=

t1= y1·4=

Wartość tętna po jednej minucie odpoczynku
y2=

t2= y2·4=

Obliczenie wskaźnika Ruffiera

Ocena wskaźnika

Na podstawie przeprowadzonej Próby Ruffiera i obliczonego współczynnika IR=……………….

uzyskano ………………………….. ocenę wydajności.

Tab.2 Interpretacja wyników

Wynik

Ocena próby

0,00

Bardzo dobra

0,10-5,00

Dobra

5,10-10,00

Średnia

10,10-15,00

Słaba

Powyżej 15,10

Zła


Wychowanie fizyczne cz. 5 – Edukacja zdrowotna

W programie nauczania wychowania fizycznego dla każdej klasy ważne miejsce zajmuje edukacja zdrowotna oraz bezpieczeństwo w aktywności fizycznej. Oto niektóre tematy zajęć obowiązujące w poszczególnych klasach:

kl.5:
1. Zdrowie i jego pozytywne i negatywne mierniki.
2. Hartowanie organizmu – formy aktywności fizycznej.
3. Choroby cywilizacyjne – otyłość.

Kl.6
1. Zdrowie i jego pozytywne i negatywne mierniki
2. Dobieramy strój sportowy w zależności od pory roku.
3. Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka.

Kl.7
1. Zdrowie i jego pozytywne i negatywne mierniki
2. Poznajemy przyczyny anoreksji.
3. Substancje psychoaktywne – zagrożenia.

Kl.8
1. Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka
2. Sterydy i ich wpływ na zdrowie.
3. Pierwsza pomoc na zajęciach wychowania fizycznego. / Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej/

ZADANIE DO WYKONANIA
Każdy uczeń wybiera jeden temat /przypisany do swojej klasy/ i wykonuje do niego
– prezentację, broszurę informacyjną lub plakat.
Jedna forma do wyboru.

Czas realizacji: 29 maja 2020 r.
Prace proszę wysyłać na moją pocztę- alakaz2411@gmail.com


Wychowanie fizyczne kl. 5-8

Wychowanie fizyczne w domu cz.4

Indywidualna praca nad rozwojem swojej sprawności fizycznej.

Wasze zadanie:
W poniedziałki, środy i piątki o godz. 16.00 – RMF4RT Gladiators – społeczność zrzeszająca ludzi z pasją sportową zaprasza do wspólnych ćwiczeń w ramach Domowych lekcji WF dla dzieci.
Lekcje trwają około 30 minut i można do nich dołączyć na Facebooku lub kanale You Tube.
Można również zobaczyć lekcje, które już się odbyły – rozpoczęły się już tydzień temu- wpisujemy na kanale You Tube Domowa lekcja WF dla dzieci.
Zachęcam i namawiam do wzięcia w nich udziału! Różni prowadzący, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Zadanie: wybrać i opisać zajęcia /data, prowadzący/, które najbardziej Wam odpowiadały. Napisać, które ćwiczenia sprawiały Wam trudność, a może wszystkie okazały się łatwe. Odpowiedzi proszę wysyłać na mojego e-maila / znajduje się na stronie szkoły/.           Pozdrawiam

 

Wychowanie fizyczne cz.3
Długotrwała praca umysłowa i towarzysząca jej mała aktywność ruchowa powodują zmęczenie i znużenie, w wyniku którego obniża się sprawność umysłowa oraz powstają warunki do zarysowania się wad postawy ciała. Wykonanie kilku prostych ćwiczeń między zajęciami rozładowuje stan napięcia emocjonalnego, daje wypoczynek narządom zmysłu, podnosi nasze zdrowie i sprawność fizyczną.
Tok ćwiczeń powinien składać się z pięciu pozycji uszeregowanych według następującego schematu:
a/ ćwiczenia szyi
b/ ćwiczenia ramion
c/ ćwiczenia tułowia w różnych płaszczyznach
d/ ćwiczenia nóg
e/ ćwiczenia oddechowe

Zestaw 1
1. Wstańcie z krzesła- poprawcie postawę

usiądźcie – powtórzyć 2x

  1. Potakiwanie i skręty głowy tak – nie – 4 x
    3. Postawa, ręce RR w bok –wymachy do przodu i do tyłu /ruch szybki i wolny/- 4x
    4. Przysiady – 4x
    5. Stanie na jednej nodze – 4x

Zestaw 2
1. Skłony – 4x
2. Spójrzcie na czubek głowy, na podbródek, na prawe- na lewe ucho- 2x
3. Połóżcie zeszyt na głowie, RR na biodra, usiądźcie i powstańcie- 4x
4. Wyrzucamy przedmiot w górę i chwytamy – 4x
5. Maszerujemy w miejscu – 1 min.

 

Zestaw 3
1. W siadzie – RR do tyłu -4x
2. Zrywamy owoce- unosimy ręce jak najwyżej – 8x
3. Wstań, przekładaj przedmiot za plecami do drugiej ręki /jedna ręka z góry podaje, druga z dołu sięga/ – 4x
4. Bieg w miejscu wolny i szybki – 1 min
5. Zwróćcie się do okien, wciągnijcie powietrze nosem i wypuście ustami- 4x.

Zestaw 4
1. W siadzie – garbienie się i prostowanie -4x
2. Spójrzcie w prawo, w lewo, w tył.
3. Spleć ręce przed sobą, przełożyć nogi przez splecione ręce, wróć z powrotem- 4x
4. Koci grzbiet. Z przysiadu podpartego wyprost nóg w stawach kolanowych nie odrywając dłoni od podłoża.
5. Pajacyki – 4x

 


Tematyka zajęć: Szachy.
Siedem powodów, które potwierdzają, ze gra w szachy jest genialna:
1. Poprawia zdolności intelektualne.
2. Zwiększa IQ.
3. Poprawia umiejętności arytmetyczne.
4. Wyostrza zdolności językowe.
5. Kształci umiejętność krytycznego myślenia.
6. Wspomaga rozwój inteligencji emocjonalnej i umiejętności psychospołecznych.
7. Ma walory terapeutyczne.

Odsyłam do linków, które pomogą Wam nauczyć się tej gry.

https://youtu.be/9t6IAPWkRdM podstawy
https://youtu.be/n74uFfDBeyA
https://youtu.be/-n0y4WdE4l0
https://youtu.be/8LT50MXILCE debiuty początek

 

Wychowanie fizyczne w domu
Każdy z Was wie, jak ważny jest ruch w naszym życiu. Wiem, że na pewno brakuje Wam gier zespołowych, ale na razie musicie pracować indywidualnie i tak dbać o Waszą kondycję. Proponuję zestawy ćwiczeń, które możecie wykorzystać. Spróbujcie warto!

https://wordwall.net/pl/resource/893767 ćwiczenia dla każdego

https://youtu.be/NOp-2KeuqN8 poranna gimnastyka

https://youtu.be/wFgZRt1Kyf8 fitness dla dziewcząt