Zadania z Techniki dla klas 4-6

Witam!Przesyłam tematy z techniki.
Klasa IV
Temat lekcji:Piesza wycieczka.
1. Planowanie pieszej wycieczki. Zbliżają się wielkimi krokami upragnione wakacje.Jednym z ciekawych sposobów spędzania wolnego czasu z rodziną może być piesza wycieczka.Aby była też atrakcyjna trzeba ją dobrze zaplanować.Należy określić: cel wycieczki,trasę , ciekawe miejsca na szlaku oraz czas trwania uwzględniając możliwości fizyczne członków wycieczki.
2.Pakowanie plecaka.
Podczas pieszych wypraw niezbędnym wyposażeniem turysty jest plecak.
Zasady pakowania plecaka macie przedstawione w infografice na str.72.Po zapoznaniu się z nimi wykonajcie ćw.1 i 2.
3.Nad wodą.
Aby czas spędzony nad jeziorem , rzeką czy na basenie był czasem spędzonym bezpiecznie należy stosować się do znaków umieszczonych w tych miejscach, zadbać aby były to kąpieliska strzeżone(nad bezpieczeństwem kąpiących czuwa ratownik).O możliwości kąpieli w takich miejscach informują flagi:
-BIAŁA -można się kąpać
-CZERWONA-zakaz kąpieli
Wykonajcie ćw.3 na str. 77, które pomoże wam zapamiętać te ważne zasady .
Klasa V
Temat lekcji: Sprawdź co jesz- zasady zdrowego odżywiania się.
1.Aby w sklepie żywność długo wyglądała na świeżą , pięknie pachnącą producenci stosują różnego rodzaju środki chemiczne:
-konserwanty
-aromaty
-przeciwutleniacze
-stabilizatory
Oznaczone są one literą E i cyfrą.
2.Jak przygotować zdrowy posiłek?
Podczas przygotowywania posiłków powinniśmy korzystać z żywności nieprzetworzonej, czyli produktów w postaci naturalnej :owoców , warzyw , ziół.Jak najmniej korzystać z żywności przetworzonej , czyli kupowanej w stanie gotowym do spożycia.Zawiera ona bowiem szkodliwe tłuszcze i konserwanty.
3. Metody konserwacji żywności.
Wszystkim wiadomo , że żywność szybko się psuje. Z tym problemem musieli sobie radzić już nasi przodkowie , którzy opracowali metody konserwacji żywności .Dodając do tego nowoczesny sprzęt dzisiejszych czasów przechowanie żywności nie jest obecnie problemem.Metody konserwacji żywnosci przedstawiono w sposób czytelny na str.72 naszego podręcznika.
4.Zachęcam wszystkich do wykonania tortilli pełnej witamin , przepis na str.74
Klasa VI
Temat zajęć:Nowoczesny świat techniki.
1. ŚWIAT ROBOTÓW.
Roboty jak już dobrze wiecie to urządzenia mechaniczne, które wykorzystuje się do wykonywania zadań i zastępowania człowieka w powtarzalnych i niebezpiecznych lub wymagających dużej siły fizycznej czynnościach.pia lekarza 
Roboty mają zastosowanie w różnych dziedzinach naszego życia np.medycyna:roboty chirurgiczne , które zastąpią lekarza.
2.MECHATRONIKA to dziedzina nauki , która umożliwia projektowanie i wytwarzanie nowoczesnych urządzeń ułatwiających ludziom pracę. Urządzenia te pracują dzięki współdziałaniu elementów mechanicznych,elektrycznych i elektronicznych.Są one programowane i sterowane pilotem.
3.DRONY -bardzo modne , niewielkie urządzenia latające.Są bardzo często wyposażone w kamerkę lub aparat fotograficzny.Mają one szerokie zastosowanie. Z ich pomocy korzysta wojsko, policja, służby leśne,straż pożarna filmowcy itp. Korzystamy również i my.Dlatego warto zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa w posługiwaniu się dronem , podr.str.62
4.Proszę abyście przeczytali rozdział poświęcony zagrożeniom współczesnej cywilizacji zwiąnych z rozwojem techniki.

 

 

Drodzy uczniowie Szkoły w Tomicach.
Dopóki nie ukończyliście 18lat mam pełne prawo i przyjemność nazywać was dziećmi, tak więc z okazji minionego Dnia Dziecka życzę wam dużo zdrowia, sukcesów, szczęścia i szybkiego powrotu do normalności.
Lucyna Jaśkowiak.
 
ZADANIA Z TECHNIKI KLASA IV
 
Temat: W podróży.
Przepiszcie notatkę z lekcji do zeszytu.
1.Zasady bezpiecznego podróżowania środkami komunikacji publicznej.
Podróżowanie autobusem, tramwajem czy pociągiem jest korzystne finansowo, ekologicznie (jeden pojazd zabiera kilkadziesiąt osób) i bezpieczne ( takie pojazdy prowadzą zawodowi kierowcy).
Aby naprawdę takie podróżowanie było bezpieczne, należy przestrzegać ważnych zasad.
-na przystanku zachowujemy bezpieczną odległość od krawężnika 
– wsiadamy do pojazdu który stoi
-przepuszczamy wychodzących pasażerów
-po wyjściu z autobusu w widocznym miejscu przechodzimy przez ulicę
Ćwiczenie 1 strona 68 ćwiczenie wykonujemy w zeszycie.
Ćwiczenie 2 to są znaki informacyjne które informują odpowiednio o przystankach
-autobusowym
-tramwajowy
-trolejbusowym 
-stacji metro
2. Piktogramy to znaki informacyjne mające postać uproszczonego rysunku
wykonujemy ćwiczenie 1 strona 69.
3. Planowanie podróży.
Aby dokładnie zaplanować podróż, należy korzystać z rozkładów jazdy, umieszczonych na dworcach, przystankach lub zamieszczonych w internecie. Zawierają one informacje o przyjazdach i odjazdach, godzinach przybytych do danej miejscowości. Oraz dniach w których dane pojazdy kursują. 
 
ZADANIA Z TECHNIKI KLASA V
 
Drodzy uczniowie do lekcji poprzedniej dopiszcie punkt o szkicu technicznym:
szkic techniczny to, odręcznie wykonany rysunek techniczny, który zachowuje rzeczywiste kształty, proporcje odwzorowywanego przedmiotu. wykonajcie ćwiczenie 3 ze strony 58.
Zapiszcie tytuł nowego rozdziału ABC Zdrowego Życia.
Temat :  Zdrowie na talerzu.
1. Oto cztery zasady zdrowego życia.
a) Dużo się ruszaj.
b) Zdrowo się odżywiaj.
c) Pij wodę.
d) Wysypiaj się.
 
2. Rodzaje i funkcję składników odżywczych.
a) Budulcowe – Białka
b) Energetyczne – Węglowodany i tłuszcze
c) Regulujące – Witaminy i minerały
ćwiczenie 1 strona 64 wykonaj pisemnie. 
 
3. Wartości energetyczne spożywanych posiłków 
Człowiek do życia potrzebuje dużo energii, którą czerpie z pożywanych posiłków. Liczba kalorii, czyli zapotrzebowanie energetyczne zależy od wieku, płci, masy ciała i aktywności fizycznej.
Ćwiczenie 3 strona 66.
 
4. Zdrowe odżywianie, analiza Piramidy żywieniowej – notatkę z lekcji zapisujemy w zeszycie. 
 
ZADANIA Z TECHNIKI KLASA VI
 
Zapiszcie w zeszycie tytuł 3 rozdziału – ABC Współczesnej Techniki.
Temat : Elementy elektroniki.
1. Urządzenia elektroniczne wokół nas.
Elektronika zajmuję się obwodami elektrycznymi, zawierającymi elementy elektroniczne. W takich obwodach możemy:
-wzmacniać słabe sygnały elektryczne
-przetwarzać sygnały cyfrowe
2. Elementy elektroniczne dzielimy na:
-aktywne – wzmacniają sygnał elektryczny to : tranzystory, diody, układy scalone, lampy elektronowe.
-bierne – pobierają wyłącznie energię elektryczną to : cewki, rezystory i kondensatory.
3. Wybrane przykłady elementów elektronicznych znajdziecie na stronie 54, są tam zamieszczone ich nazwy, symbole oraz opisy

 

KlasaIV

zapiszcie sobie w zeszycie nowy rozdział :ABC EKOLOGII I PODRÓŻOWANIA

Następnie temat zajęć:Jak dbać o Ziemię?

Przeczytajcie I rozdział na str.64 dowiecie się w nim dlaczego segregowane są odpady i jakie są sposoby gospodarowania nimi.Przerysujcie zgodnie z poleceniem ćw.1 schemat do zeszytu. Zwróćcie uwagę , że odpady nienadające się do przetworzenia są spalane lub składowane na wysypiskach te , które nadają się do przetworzenia dzielmy na surowce organiczne ,z których produkowane są nawozy i surowce wtórne takie jak makulatura czy złom.Aby można dalej wykorzystywać śmieci musimy je więc prawidłowo segregować  .Pomoze nam w tym zad.3 na str.65 wykonajcie je też pisemnie w zeszycie wg wzoru: puszka po napoju-plastik metal i rysujemy obok żółte kółeczko.Wykonane zadania przesyłamy do czwartku.

Klasa V

Temat Elementy rysunku technicznego.

Przeczytajcie w podręczniku na str.54 rozdział poświęcony:rodzajom linii rysunkowych.wpiszcie do zeszytu nazwy linii rysunkowych.Aby dobrze je utrwalić wykonajcie ćw.4 str.55. W tym celu przerysujcie figurę do zeszytu w skali 1:1 i i nazwijcie linie np.A-linia ciągła cienka -linia wymiarowa.Zadanie prześlecie mi za tydzień razem z lekcjami z 03.06.2020r.(wtedy skończymy temat).

Klasa VI

Temat :Utrwalenie wiadomości z wymiarowania rysunków technicznych.

Aby utrwalić ten dość trudny temat wykonajcie zadanie SPRAWDŹ SIĘ ze str. 51 oraz To umiem.ze str.52.Zwróćcie uwagę na to, że w zad. 1 brakuje rzutu figury z góry natomiast w w zad.2 z boku.prześlijcie zadanie do wtorku przyszłego tygodnia.

 

Witajcie Kochani!
Maj to jeden z najpiękniejszych miesięcy w roku. Pod koniec maja obchodzimy równie piękne święto Dzień Matki. Mam dla was kilka propozycji, własnoręcznie wykonanych prezentów dla mamy.
Podsyłam wam zdjęcia, są to oczywiście propozycje.. może sami znajdziecie lub stworzycie coś innego, zachęcam do poszukiwań. 
Wykonajcie jeden upominek lub laurkę, zróbcie zdjęcie tej pracy i prześlijcie do przyszłego wtorku, jest to oczywiście zadanie na ocenę.                                           Zadania z Techniki dla klas 4-6
Pozdrawiam,
p.Lucynka

Klasa IV

Witam Was!
Jak zapewne zauważyliście kończymy dział poświęcony rowerzystom i zasadom ruchu rowerem.Dzisiaj zrobimy podsumowanie tego działu.Znajduje się ono na 76 stronie waszego podręcznika. My wykonamy zadania 1-4 , bo zad. 5 dotyczy następnego działu.Polecenia do zadań są jasno sformułowane.Odpowiedzi zapiszcie proszę w zeszycie i prześlijcie do czwartku. Dziękuję i pozdrawiam. 

Klasa V
Witam! Temat zajęć:Elementy rysunku technicznego.
Na dzisiejszych zajęciach skupimy się na tym co należy zrobić aby rysunek techniczny był wykonany zgodnie z normami (znormalizowany) , czyli czytelny dla ludzi techniki.Ma na to wpływ wiele czynników.
1.Formaty rysunkowe.
2.Rodzaje linii rysunkowych.
3.Tabliczki rysunkowe.
4.Podziałka.
Ad.1
Najczęściej stosowanym formatem rysunkowym jest format A4 czyli wielkość kartki bloku technicznego.
Pozostałe arkusze powstają z powiększenia lub pomniejszenia tego formatu.
Ćwiczenie  2 przedstawia  arkusze formatu A.Przerysujcie do zeszytu ten rysunek w skali 1:1 czyli w wymiarach rzeczywistych.Jak przedstawia rysunek długość kartki A4 to 297 oczywiście milimetrów, a szerokość 210.Obliczcie
pozostałe formaty zgodnie z poleceniem ćw. 2.
podaję wzór wykonania tego zadania :Format A3-długość 210 x 2=420, szerokość 297.
Przepiszcie tę notatkę do zeszytu i dokończcie ćw.2. Nie przesyłajcie mi zadań zrobicie to po skończeniu tematu.
KlasaVI
Witam! W tym tygodniu kontynuujemy temat wymiarowania rysunków technicznych.W ćwiczeniu 3 pokazano nam sposoby umieszczania znaków ograniczenia linii wymiarowych. Natomiast w ćw. 4 mamy pokazane  przykłady wymiarowania.Jest tu mowa o zasadzie niepodawania wymiarów oczywistych tzn. takich , które możemy szybko obliczyć patrząc na rysunek. W ten sposób rysunek jest czytelny. Wykonajcie ćw. 5 zgodnie z poznanymi zasadami  wymiarowania.Zadanie prześlecie po zakończeniu tematu w przyszłym tygodniu.

pozostałe wymiary zgodnie z polecenimćw. 2

Witam wszystkich! Zadania z techniki.
Klasa IV
TEMAT:Bezpieczeństwo rowerzysty.
1.Aby rowerzysta mógł bezpiecznie poruszać się po drogach musi stosować się do przepisów ruchu drogowego, znać znaki drogowe i kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Chodzi o to ,że ty możesz wykonywać wszystkie czynności na drodze prawidłowo , ale inni kierowcy czy piesi nie.Aby uniknąć wypadku musisz myśleć za siebie i innych.
2.Co  musi robić rowerzysta aby uniknąć wypadku?
-musi trzymać przynajmniej jedną rękę kierownicy a nogi na pedałach.
-zbliżając się do przejścia dla pieszych musi zachować ostrożność a w razie potrzeby zwolnić.
-rowerzyście nie wolno rozmawiać przez telefon podczas jazdy i trzymać w uszach słuchawek. 
-rowerzysta ,który ukończył 17 lat może przewozić pasażera
-kask, kamizelka odblaskowa pomagają rowerzyście być bardziej widocznym na drodze
ZADANIE DOMOWE
Przepiszcie notatkę do zeszytu.Przeczytajcie tekst ze str.60/61.Wykonajcie ćwiczenie  1 i 2.
Gotowe zadanie prześlijcie do piątku. Jeśli się spóźnicie to obniżam ocenę.

Klasa V
TEMAT:Ćwiczymy pismo techniczne.Kochani tydzień temu poznaliśmy wymiary i zasady wg których stawiamy litery pisma technicznego.Dzisiaj napiszecie sobie alfabet podobnie jak w klasie 1..Zachęca nas do tego ćwiczenie 3 ze strony 52. Zadanie wykonujemy oczywiście na papierze milimetrowym, miękkim ołówkiem .Jeśli ktoś nie kupił tego papieru lub nie miał możliwości to pisze w zeszycie z techniki,ale rysuje linie pomocnicze tak jak w ćwiczeniu 2.Zadnie możecie wykonać na  środę  13.05.2020r. Spóźnialscy będą mieli obniżoną ocenę .Mam nadzieję , że nie będę musiała tego  robić .

KLASA VI
TEMAT:Wymiarowanie rysunków technicznych.
1.Aby wykonać przedmiot według rysunku technicznego trzeba podać jego wymiary, czyli nazywając fachowo zwymiarować. W tym celu stosujemy linie, znaki i liczby wymiarowe.oto ogólne zasady ich stosowania:
-przy liczbach wymiarowych nie zapisuje się jednostki
-wymiary na rysunku podawane są w milimetrach
-linie wymiarowe nie mogą się krzyżować
2. Reguły wymiarowania:
Linie wymiarowe należy rysować w odległości nie mniejszej niż 10 mm od krawędzi przedmiotu.
Odległość między liniami wymiarowymi równoległymi musi wynosić 7 mm.
Linie wymiarowe kończą się grotami, kropkami lub ukośnymi kreskami.
Liczby wymiarowe zapisuje się w odległości 1 mm nad linią wymiarową na jej środku. 
ZADANIE DOMOWE
Przepiszcie notatkę do zeszytu.Poznane informacje utrwalicie w ćwiczeniu 1 na str, 48(pomocnicza linia wymiarowa to na rysunku 7).Wykonajcie też ćw. 2 str.49 zgodnie z poleceniem w książce. Zadań nie odsyłajcie w tym tygodniu .Za tydzień dokończymy temat i wtedy mi je prześlecie. Mało osób wysłało zadania z ubiegłego tygodnia. Czekam do piątku potem będę obniżać ocenę. Nie chciałabym tego robić.



Zadania z techniki-29.04.2020r.
klasa 4
W tym tygodniu dokończcie makietę skrzyżowania.Troje dzieci już przesłało mi to zadanie.Dostali ocenę Zachęcam do zabawy z makietą utrwalicie sobie w ten sposób zasady ruchu na skrzyżowaniu.Termin przesłania pracy czwartek 30.04.2020r.
klasa 5
Temat: Pismo techniczne.
Przeczytajcie tekst ze strony 51 w podręczniku .Następnie zapiszcie notatkę.
Pismo techniczne to specjalny rodzaj pisma .Służy ono do opisywania rysunków technicznych.
Pozostałą  notatkę stworzycie odpowiadając na pytania ćwiczenia 1.Wykonajcie też zadanie 2.przypominam , że za tydzień będzie potrzebny papier milimetrowy.Zadania prześlijcie do 05.05.2020r.
klasa 6
Temat:Podstawy rzutowania przestrzennego.
Wykonajcie zadanie 2 i 3 ze str.47.Przypominam,że kostka Rubika to sześcian, rysowany przez was w ćw. 1, ale jego ściany podzielone są na 9  kwadratów.Zadanie wykonujemy do 06.05 2020 r.

Technika – 22.04.2020 r.
KLASA IV
Temat:Makieta skrzyżowania.
przeczytajcie notatkę z podręcznika o skrzyżowaniach o ruchu okrężnym i o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną.Wykonajcie ćwiczenie 5 i 6 ze str.56/57 oraz SPRAWDŹ SIĘ!
W podręczniku na str .58 jest propozycja wykonania makiety skrzyżowania.Wykonajcie taką wg instrukcji.Na jej wykonanie macie  dwa tygodnie.
KLASA V
Temat: Pismo techniczne.
W celu przygotowania do lekcji wykonajcie w zeszycie ćw. 5 i 7 ze strony 50 (okręgi w ćwiczeniu 7 mają mieć średnicę 4 cm-łatwiej będzie się wam rysowało).Do następnych tematów będzie wam potrzebny papier milimetrowy.
KLASA VI
Temat:Rzuty aksonometryczne.
Przeczytajcie tekst ze str.46 i wykonajcie ćwiczenie 1 zgodnie z poleceniem.
zadanie wykonane wysyłamy do 27.04.2020r.



zadania z techniki – klasa 4
Temat: Rowerem przez skrzyżowanie.
Notatka do zeszytu.
1. Pojazdy uprzywilejowane to takie , które wysyłają zmienne sygnały dźwiękowe i świetlne koloru niebieskiego i czerwonego.
2.Na skrzyżowaniu równorzędnym pierwszeństwo mają pojazdy nadjeżdżające z prawej strony.Bezwzględne pierwszeństwo mają pojazdy uprzywilejowane i szynowe.
wykonajcie ćw.2 na str.54 wg wzoru: 1(ilustracja)A C B pojazd A jedzie pierwszy , bo ma prawą stronę wolną,potem pojazd C i na końcu B.
Przeczytajcie rozdział o skrzyżowaniach z drogą z pierwszeństwem przejazdu i wykonajcie ćwiczenia 3 na str.55 oraz 4 na str.56. Zadania prześlijcie do piątku.
klasa 5
Wykonajcie w zeszycie tytuł II rozdziału – Rysunek techniczny.
Temat lekcji:Jak powstaje rysunek techniczny?
Notatka :1.Rysunek techniczny to podstawowa forma porozumiewania się między projektantami i konstruktorami.
2.Informacje jakie przekazuje rysunek techniczny:
-kształt przedmiotu
-wymiary przedmiotu
-informacje jak ten przedmiot wykonać
3.Rysunki techniczne muszą być wykonane wg ustalonych zasad i przy użyciu narzędzi kreślarskich i pomiarowych.
Aby utrwalić zdobytą wiedzę wykonajcie ćw. 2 str.48, ćw. 3 i 4 str.49.
Za tydzień dokończymy temat i wtedy prześlecie mi zadania.
klasa 6 – Temat Rzuty prostokątne – utrwalenie materiału.
Wykonajcie tylko zadanie SPRAWDŹ SIĘ na str.45 i razem z ćwiczeniem 4str.44 prześlijcie mi do piątku 17.04.2020 r.

Technika – 22.04.2020 r.
KLASA IV
Temat:Makieta skrzyżowania.
przeczytajcie notatkę z podręcznika o skrzyżowaniach o ruchu okrężnym i o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną.Wykonajcie ćwiczenie 5 i 6 ze str.56/57 oraz SPRAWDŹ SIĘ!
W podręczniku na str .58 jest propozycja wykonania makiety skrzyżowania.Wykonajcie taką wg instrukcji.Na jej wykonanie macie  dwa tygodnie.
KLASA V
Temat: Pismo techniczne.
W celu przygotowania do lekcji wykonajcie w zeszycie ćw. 5 i 7 ze strony 50 (okręgi w ćwiczeniu 7 mają mieć średnicę 4 cm-łatwiej będzie się wam rysowało).Do następnych tematów będzie wam potrzebny papier milimetrowy.
KLASA VI
Temat:Rzuty aksonometryczne.
Przeczytajcie tekst ze str.46 i wykonajcie ćwiczenie 1 zgodnie z poleceniem.
zadanie wykonane wysyłamy do 27.04.2020r.

Witam  Wszystkich!

Przekazuję Wam zadania z techniki.

Klasa 4

Po zapoznaniu się z tekstem na stronie 52 zapiszcie następującą notatkę w zeszycie:

Temat:Rowerem przez skrzyżowanie.

1.Co to jest skrzyżowanie dróg ?

Skrzyżowanie dróg to przecięcie się dróg występujących na jednym poziomie.

2.Rodzaje skrzyżowań:

a-skrzyżowania równorzędne

b-skrzyżowania z drogą z pierwszeństwem przejazdu

c-skrzyżowania o ruchu okrężnym

d-skrzyżowania o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną

zadania do wykonania w zeszycie:

Zadanie 1, 2 na str.53 (INFOGRAFIKA)

Temat dokończymy po świętach i wtedy prześlecie mi całą notatkędo17. 04..2020r.

Życzę Wam zdrowych i spokojnych świąt!

 

Klasa 5

Temat :Powtórzenie wiadomości o materiałach.

Przeczytajcie sobie wiadomości o materiałach ze str.44/45 w podręczniku.To takie podsumowanie wiedzy w pigułce.Notatką do lekcji będą wykonane przez was zadania ze str.46. W zad.1 zdania prawdziwe przepisujemy do zeszytu.Zad.2, 3, 4, 5 zapisujemy w zeszycie.

Zadania przesyłamy do mnie dzisiaj do godz. 20.00.

Życzę wam zdrowych i spokojnych świąt!

Klasa 6

Temat :Rzuty prostokątne- ćwiczenia.

Waszym zadaniem będzie wykonanie zad. 4 ze str.44.

Pamiętajcie o starannym wykonaniu prac z użyciem odpowiednich przyborów kreślarskich.Rysunki wykonujemy w skali 1:1 (wymiary rzeczywiste). Zadania przesyłamy do 16. 04. 2020 r.

Życzę Wszystkim zdrowych i wesołych świąt!

 
 

 
Witam!
Podaję swój adres mailowy przez, który możemy się kontaktować:
Przesyłam tematy zajęć z techniki do opracowania w tym tygodniu. 
 
Klasa IV
Proszę o to by zadania wykonane w zeszycie z ostatniej lekcji, zostały przesłane na mojego maila będą ocenione. ( termin piątek 3 kwietnia)
W tym tygodniu tematem zajęć są “Manewry na drodze”.
Po zapoznaniu się tekstem ze strony 48, wykonujemy ćwiczenie : 1 i 2 zamieszczone na tej stronie. Do ćwiczenia 2 podaję właściwą kolejność czynności, przepiszcie ją do zeszytu:
1. Ustąpienie pierwszeństwa samochodom nadjeżdżającym z obu stron.
2. Spojrzenie w lewo
3. Spojrzenie w prawo.
4. Ocena sytuacji na drodze, po spojrzeniu w obie strony.
5. Ponowne spojrzenie w lewo.
6. Zasygnalizowanie skrętu w lewo poprzez wyciągnięcie ręki.
7. Włączenie się do ruchu.
Następnie czytamy tekst, jak prawidłowo zmienić kierunek jazdy.
Ćwiczenie 3 na stronie 49 wykonujemy pisemnie, a 4 ustnie.
Czytamy tekst o wymijaniu, wyprzedzaniu i omijaniu.
Ćwiczenie 5 wykonujemy w zeszycie, natomiast ćwiczenie 6 i 7 oraz sprawdź się na stronie 51 ustnie.
 
Klasa V
Dzisiejszy temat zajęć to:
Kompozyty – materiały przyszłości.
Przeczytajcie tekst w podręczniku strona 42 i wykonajcie ćwiczenie 2. (zdania prawdziwe przepiszcie do zeszytu!)
Po przeczytaniu tekstu:
Właściwości i konserwacja materiałów kompozytowych.
Wypisujemy właściwości materiałów kompozytowych oraz sposób ich konserwacji do zeszytu.
Zadanie przesyłamy do piątku na mojego maila.
 
Klasa VI
Witajcie wysłaliście sporo prezentacji które już oceniłam.
Proszę abyście wszyscy do końca tygodnia wywiązali się z tego zadania.
Temat do realizacji w tym tygodniu to :
“Rzuty prostokątne”
Na początku przeczytajcie tekst ze strony 42 oraz Warto wiedzieć ze strony 44. 
Przygotujcie sobie ołówek, 2 ekierki i cyrkiel.
Ćwiczenie 2 ze strony 42 wykonajcie ustnie, natomiast ćwiczenie 3 ze strony 43 narysujcie w zeszycie – to ćwiczenie wyślijcie mi do przyszłej środy na ocenę! 
Pomocą w zrozumieniu czym są rzuty prostokątne może być filmik :

Klasa IV
 
Temat: Którędy bezpieczniej?
 
Przeczytajcie informację ze strony 43/44 w podręczniku i wykonajcie ćwiczenia:
ćw. 1 i 2 ze strony 43,
ćw. 5 ze strony 45,
oraz zadanie: Mam pomysł!
Te zadania napiszcie w zeszycie. Pozostałe ćwiczenie 3 i 4  ustnie. Możecie też rozwiązywać testy na kartę rowerową. Podaję link:
Na początek testy od 1 do 5. 
 
Klasa V
 
Temat: Świat tworzyw sztucznych.
 
Czytamy informację w podręczniku ze strony 36/39. Ćwiczenia 1,2,3 i 4 wykonajcie w zeszycie. 
 
Klasa VI
 
Prezentacje z tematu: “Nowoczesny sprzęt na co dzień” możecie przesłać na adres mailowy wyżej podany. 
 
Temat: Rodzaje rysunków technicznych.
 
Czytamy tekst ze strony 40/41 w podręczniku. Wykonujemy ćwiczenie 1 ze strony 40 oraz zadanie 1 ze strony 41 w zeszycie. 
 
Pozdrawiam Lucyna Jaśkowiak